Bijbel tekst


Lukas 9:23 (HTB)
23-24 Daarna zei Hij tegen allen die bij Hem waren: "Wie bij Mij wil horen, moet zichzelf volledig onbelangrijk vinden. Hij moet iedere dag zijn kruis dragen en dicht bij Mij blijven. Want wie zijn leven opgeeft voor Mij, zal het redden. Maar wie zijn leven wil vasthouden, zal het verliezen.

Luke 9:23 (MSG)
23-24 Then he told them what they could expect for themselves: “Anyone who intends to come with me has to let me lead. You’re not in the driver’s seat—I am. Don’t run from suffering; embrace it. Follow me and I’ll show you how.
Self-help is no help at all. Self-sacrifice is the way, my way, to finding yourself, your true self.

Spreuken 3:5-6
5 Vertrouw op de HEER met heel je hart, steun niet op eigen inzicht.
6 Denk aan hem bij alles wat je doet, dan baant hij voor jou de weg.

Psalm 19:15
15 Ik bid tot U, HERE, dat alles wat ik zeg met mijn mond en denk in mijn hart, naar Uw wil mag zijn. HERE, U bent mijn rots en mijn bevrijder.


dinsdag 4 juni 2013

Welkom 1


Afgelopen zondag kwam uit de preek het woord "Welkom" zeer duidelijk naar voren.
Wat is "Welkom" eigenlijk?

Betekenis van welkom volgens de van Dale:
1wel·kom (bijvoeglijk naamwoord) 1gelegen komend; aangenaam: een welkome gast; iemand welkom heten.

Welkom betekend dus, dat je gelegen komt, je bent aangenaam.
Als je aangenaam bent, ben je dus ook geliefd.
Als je welkom ben, ben je dus geliefd door de ander, je wordt vertrouwd.

Als je dus iemand welkom heet stel je je eigen open, je vertrouwd die persoon, hij/zij is geliefd.

Zo is het ook met Jezus.
Jezus heet je welkom, je bent geliefd, Hij vertrouwd je.
Maar als je niemand of weinig mensen welkom heet, is Jezus dan wel welkom in jouw leven?

Als Jezus welkom is jouw leven, moet je dit ook uitstralen, dat betekent dat de mensen die je lief heb ook welkom zijn.
Maar ook de mensen die jouw lief hebben, immers Jezus heeft jouw ook lief.

Bedenk eens dat afgunst, jaloezie, haat en wrok het tegenovergestelde van welkom is.
Je heb immers die persoon niet lief.
Bij afgunst, jaloezie, haat en wrok kijk je naar een ander en niet naar jezelf, iemand heeft iets gedaan waardoor je je zo voelt of gedraagt.
Maar afgunst, jaloezie, haat en wrok geeft ook een gevoel in je die de werkelijke liefde tegenhoud.
De liefde van Jezus, de werkelijke liefde komt op die momenten niet binnen.

Je heb de liefde van God nodig om echt te leven,
Zorg dus dat je welkom voelt en dat je welkom uitstraalt.
Je welkom voelen begint bij jezelf, door Jezus iedere moment van de dag welkom te heten.
De mensen om je heen welkom te heten, ook als ze onaardig zijn.

Het leven begint bij jezelf........ Door Jezus welkom te heten!!!!!!!!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten