Bijbel tekst


Lukas 9:23 (HTB)
23-24 Daarna zei Hij tegen allen die bij Hem waren: "Wie bij Mij wil horen, moet zichzelf volledig onbelangrijk vinden. Hij moet iedere dag zijn kruis dragen en dicht bij Mij blijven. Want wie zijn leven opgeeft voor Mij, zal het redden. Maar wie zijn leven wil vasthouden, zal het verliezen.

Luke 9:23 (MSG)
23-24 Then he told them what they could expect for themselves: “Anyone who intends to come with me has to let me lead. You’re not in the driver’s seat—I am. Don’t run from suffering; embrace it. Follow me and I’ll show you how.
Self-help is no help at all. Self-sacrifice is the way, my way, to finding yourself, your true self.

Spreuken 3:5-6
5 Vertrouw op de HEER met heel je hart, steun niet op eigen inzicht.
6 Denk aan hem bij alles wat je doet, dan baant hij voor jou de weg.

Psalm 19:15
15 Ik bid tot U, HERE, dat alles wat ik zeg met mijn mond en denk in mijn hart, naar Uw wil mag zijn. HERE, U bent mijn rots en mijn bevrijder.


zondag 9 juni 2019

Wake-up call

Dan kom je een moment in je leven tegen waar je een wake-up call krijgt.
Een moment waarbij je beseft dat het anders moet.

Zo was het ook bij mij.

Na 9 jaar "Epilepsie" aanvals vrij te zijn, krijg je plots ineens weer een aanval.
Waarom?

Een stressvolle periode volgt, met een tijdelijke opname op de hartbewaking.
En dan........
Dan komt : Psalmen 23(HTB)


God komt dan met een oplossing, zoals Hij dit in Psalm 23 weergeeft.
Hij stuurt me naar een Fysio (voor mijn stress "Hyperventilatie") en een Coach om mij zelf weer te leren kennen.

Zo laat Hij mij  rusten in een groene weide en wandelen langs kabbelende beekjes.
En verfrist hij mijn innerlijke en wijst Hij me de weg, waar zijn recht geld, tot eer van Zijn naam.
Ik leer van de omgeving te genieten en rust te vinden.
De kleine dingen te zien, de geuren en de kleuren te ervaren van de omgeving.
De wind te voelen. 
Zo leer ik ook naar mijzelf te kijken, en te beseffen wie ik werkelijk echt ben.
Ik ben een man, een vader, een echtgenoot en een engineer.
Ik ben goed zoals ik ben, gezegend met talenten en een rugzakje met verleden.
Maar in tegenstelling tot eerst, hoef ik dat rugzakje niet zelf meer te dragen, ik hoef er zelfs niet meer in te kijken. Het is immers Volbracht!

Daarnaast was ik al bezig met een communicatie training, waarbij het management tool "DISC" werd gebruikt.
Later heb ik ook via mijn werk een Workshop hierin gevolgd.
Dat heeft mij laten zien wie ik mag (mijn karakter) zijn en dat dat goed is.
Ook hoe ik op andere overkom en hoe andere op mij overkomen en dat dat beide goed is en hoe je nader tot elkaar kan komen in communicatie.

Dat alles geeft zoveel rust en eigenwaarde.... Ik mag er zijn.

Wat heb ik geleerd:
  • Het belangrijkste: Eigen acceptatie
  • Rust
  • Voelen (Hoogsensitief, HSP)
  • Inzicht in mijzelf en andere
  • Genieten van de omgeving, de kleuren en de geuren, de dieren, het kleine etc.
Dit alles is zo belangrijk en vormt de basis waaruit ik ben gestart met als leidraad.. Psalm 23

Geen opmerkingen:

Een reactie posten