Bijbel tekst


Lukas 9:23 (HTB)
23-24 Daarna zei Hij tegen allen die bij Hem waren: "Wie bij Mij wil horen, moet zichzelf volledig onbelangrijk vinden. Hij moet iedere dag zijn kruis dragen en dicht bij Mij blijven. Want wie zijn leven opgeeft voor Mij, zal het redden. Maar wie zijn leven wil vasthouden, zal het verliezen.

Luke 9:23 (MSG)
23-24 Then he told them what they could expect for themselves: “Anyone who intends to come with me has to let me lead. You’re not in the driver’s seat—I am. Don’t run from suffering; embrace it. Follow me and I’ll show you how.
Self-help is no help at all. Self-sacrifice is the way, my way, to finding yourself, your true self.

Spreuken 3:5-6
5 Vertrouw op de HEER met heel je hart, steun niet op eigen inzicht.
6 Denk aan hem bij alles wat je doet, dan baant hij voor jou de weg.

Psalm 19:15
15 Ik bid tot U, HERE, dat alles wat ik zeg met mijn mond en denk in mijn hart, naar Uw wil mag zijn. HERE, U bent mijn rots en mijn bevrijder.


woensdag 26 februari 2014

Genade


Psalmen 86:15
15 Here, U bent een God Die genade geeft en vol medelijden en liefde naar mij omziet. Ook bent U heel geduldig en toont mij Uw liefde, goedheid en trouw.



Bij mijn cursus werd de vraag gesteld,"Van wie en wanneer heb je voor het eerst genade ontvangen?"
Daar moest ik toch even over nadenken, want wat wordt er bedoeld met deze vraag.


Maar het antwoord was eigenlijk heel simpel....... mijn vrouw!!!

Mijn vrouw was diegene die mij genade lied zien. Genade in de vorm van onvoorwaardelijke liefde.

In mijn relatie startte ik al met persoonlijke psychische problemen. Toch durfde mijn vrouw het aan om met mij een relatie te beginnen. Dit omdat het Gods plan was.
God heeft een plan met mij en daar hoort mijn vrouw bij.
Gods plan werd nog groter, God gaf mij kinderen.
God gaf me een gezin die onvoorwaardelijk van mij houd!!!!!! Wat een Genade!!!

Maar even terug komen op die genade.
Mijn vrouw laat mij meerdere keren zien dat ze mij vergeeft, mij genade geeft en zoveel van mij houd dat het onvoorwaardelijke liefde is.

Even terug naar het begin toen ik haar leerde kennen... Mijn gevoel was toen werelds, een hele wereld ging voor mij open, een vrouw in mijn leven, een vrouw met onvoorwaardelijke liefde voor mij.
Die liefde besmette mij positief, ook ik straalde die liefde uit.
Maar opeens ging het mis, waar het mis ging weet ik niet, maar ik raakte dat gevoel kwijt.
Hou ik dan niet van mijn gezin? Juist wel, maar die onvoorwaardelijke liefde, dat gevoel was ik kwijt.

Nu ik weer aan die tijd terug denk, komt dat gevoel weer terug, dat wereldse gevoel! Geweldig!!!

Het gevoel van Genade, ook om die terug te kunnen geven.

2 TimotheĆ¼s 2:1
Mijn zoon, wees sterk door de genade die Christus Jezus je geeft!
Ik leefde altijd in waarheid, althans mijn waarheid, mijn leven. Ik kon geen genade, terwijl ik wel altijd genade kreeg, van mijn vrouw en van God.

Johannes 1:17
17 In de wet van Mozes is ons al verteld wat wij wel en niet moeten doen. Maar Jezus Christus bracht ons genade en waarheid
Nu ik die genade, die onvoorwaardelijke liefde voel, wil ik dit blijven voelen, dit is het gevoel van Jezus. Het gevoel dat Jezus in mij wil uitstralen.
 

Ik wil graag dit gevoel willen blijven uitstralen en niet mijn waarheid maar Gods waarheid, Gods Geest.

Want God wil het allerliefste dat ik onvoorwaardelijke liefde uitstraal naar mijn gezin, want God heeft mij; mijn Gezin gegeven om er voor te zorgen, met liefde, onvoorwaardelijk liefde.

Want je leeft niet voor jezelf, je leeft voor wat God jouw gegeven heb en dat in mijn geval mijn Gezin!!

2 Johannes 1:3
Wij zullen ook de genade, het medeleven en de vrede van God de Vader en van Zijn Zoon Jezus Christus ontvangen, in waarheid en liefde.


1 opmerking:

  1. Dank je wel. Dit is een heel mooie, leerzame en vooral bemoedigende blog!

    BeantwoordenVerwijderen