Bijbel tekst


Lukas 9:23 (HTB)
23-24 Daarna zei Hij tegen allen die bij Hem waren: "Wie bij Mij wil horen, moet zichzelf volledig onbelangrijk vinden. Hij moet iedere dag zijn kruis dragen en dicht bij Mij blijven. Want wie zijn leven opgeeft voor Mij, zal het redden. Maar wie zijn leven wil vasthouden, zal het verliezen.

Luke 9:23 (MSG)
23-24 Then he told them what they could expect for themselves: “Anyone who intends to come with me has to let me lead. You’re not in the driver’s seat—I am. Don’t run from suffering; embrace it. Follow me and I’ll show you how.
Self-help is no help at all. Self-sacrifice is the way, my way, to finding yourself, your true self.

Spreuken 3:5-6
5 Vertrouw op de HEER met heel je hart, steun niet op eigen inzicht.
6 Denk aan hem bij alles wat je doet, dan baant hij voor jou de weg.

Psalm 19:15
15 Ik bid tot U, HERE, dat alles wat ik zeg met mijn mond en denk in mijn hart, naar Uw wil mag zijn. HERE, U bent mijn rots en mijn bevrijder.


woensdag 18 juni 2014

Gods plan

 
Het is juni 2005, mijn dochter is net geboren.
Het gevoel, het besef van het wonder dat ik net ervoer was ongelooflijk. Niet  met pen te beschrijven.
Een geboorte van een kind, je eigen kind......
Dat was het moment waarop ik wist........... God bestaat!







En dan ga je op zoek naar een kerk die bij je past. En dat duurde enige jaren voordat ik de Hoeksteen vond.

Ondertussen ging het leven verder.

Moeizame jaren met mijn dochter, ze is een spiegel voor mij dus heel confronterend.
Ze laat mijn zwakke punten haar fijn zien.
Maar gelukkig heb ik Jezus aan mijn zijde en samen konden we aan mijn zwakke punten werken en daardoor veranderde mijn dochter mee.
En zie daar de verandering van mijn dochter, na 2 jaar speciaal onderwijs gaat ze nu uit eigen wil en met de kracht van Jezus terug naar de reguliere basis school.

Intussen is dik 5 jaar geleden ons gezin uitgebreid met..... weer een dochter.



 
Vlak voor de geboorte van mijn jongste dochter, kreeg ik via de Heilige Geest door dat ik andere medicijnen moest gaan gebruiken, om mijn ziekte, epilepsie, onder controle te krijgen.
En zie nu, ik ben nu 4 jaar aanvalsvrij!!!

Maar Gods plan gaat door, doordat ik epilepsie had mocht ik jaren niet auto rijden, maar na 4 jaar aanvalsvrij mocht ik eindelijk beginnen.
En nu, precies een maand geleden (21mei) haalde ik na 22 jaar wachten, mijn rijbewijs!!!!!!!!
In een keer!

Als ik nu nog verder terug in de tijd ga, rond november 1998 had ik een gesprek met een psycholoog, ik had allerlei problemen en 1 van de onderwerpen ging over hoe kan ik nu op een vrouw afstappen, ik was immers er veel te verlegen en te onzeker over.
Hij gaf wat tips (eigenlijk zeer eenvoudige), maar toch, 2 dagen later vond ik mijn huidige vrouw.
God gebruikte mijn psycholoog. God had toen al een plan met mij.

Ik ben zelf ook eens gaan terug kijken naar mijn gedrag en houding, toch zie ik wel verandering.
Eigenlijk is mijn oudste dochter, mijn ijkpunt. Aan haar kan ik mijn verandering zien en meten.
Zij is veranderd dus ben ik ook veranderd, dankzij Jezus.



Zoals je ziet heeft God voor mij een plan, die al lang geleden begonnen was, zelfs op het moment dat ik nog niet geloofde.
Ik ben zeer benieuwd hoe Gods plan zich in mijn verdere leven gaat ontvouwen.
 
En............

Na aanleiding van alles wat hier boven is staat;

Ga ik God gehoorzamen en laat ik mij Dopen middels de Volwassen Doop.

(Ik heb God inmiddels hierin gehoorzaamd. )

God verdient alle credit voor alles wat er in mijn leven gebeurd.




Jeremia 29:11-13 (NBV)

11 Mijn plan met jullie staat vast – spreekt de HEER. Ik heb jullie geluk voor ogen, niet jullie ongeluk: ik zal je een hoopvolle toekomst geven. 12 Jullie zullen mij aanroepen en tot mij bidden, en ik zal naar jullie luisteren. 13 Jullie zullen mij zoeken en ook vinden, als jullie mij tenminste met hart en ziel zoeken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten