Bijbel tekst


Lukas 9:23 (HTB)
23-24 Daarna zei Hij tegen allen die bij Hem waren: "Wie bij Mij wil horen, moet zichzelf volledig onbelangrijk vinden. Hij moet iedere dag zijn kruis dragen en dicht bij Mij blijven. Want wie zijn leven opgeeft voor Mij, zal het redden. Maar wie zijn leven wil vasthouden, zal het verliezen.

Luke 9:23 (MSG)
23-24 Then he told them what they could expect for themselves: “Anyone who intends to come with me has to let me lead. You’re not in the driver’s seat—I am. Don’t run from suffering; embrace it. Follow me and I’ll show you how.
Self-help is no help at all. Self-sacrifice is the way, my way, to finding yourself, your true self.

Spreuken 3:5-6
5 Vertrouw op de HEER met heel je hart, steun niet op eigen inzicht.
6 Denk aan hem bij alles wat je doet, dan baant hij voor jou de weg.

Psalm 19:15
15 Ik bid tot U, HERE, dat alles wat ik zeg met mijn mond en denk in mijn hart, naar Uw wil mag zijn. HERE, U bent mijn rots en mijn bevrijder.


vrijdag 11 juli 2014

Jezus; Bijrijder of Full Control



In mijn blog Lease auto geef ik aan dat je een keuze heb om Jezus of Satan als bijrijder te nemen.



Luister:
Bayless Conley vanaf 1:10:30 tot 1:14:30
&  lees onderstaand
Tijdens een dienst vroeg de aanbidding zangeres aan iedereen: " Laat je Jezus als bijrijder in je auto? Of..... geef je Jezus de stuur en geef je Jezus de volledige controle over je leven?"


Er is dus nog een keuze, Jezus Full Control geven, dat is dus net een stapje verder dan bijrijder, je geeft dus het stuur van je leven over aan Jezus en je kiest dus om zelf bijrijder van Jezus te worden.
Wat is het verschil dan tussen Jezus als bijrijder en Jezus als bestuurder van je leven te geven.
Het verschil is vrijheid, vrijheid je heb immers de stuur van je leven los gelaten  en aan Jezus.

Laat je Jezus als bijrijder zitten, dan hou je zelf de controle over je leven, dat is niet wat God wenst.
God wenst dat je thuis komt en niet buiten blijft spelen.

Als bestuurder van je leven, ben je altijd gevangenen van je eigen daden, gelukkig kan je dit veranderen door voor Jezus te kiezen. In de eerste plaats kan je Jezus als bijrijder meenemen.
Een goede keuze, Hij helpt je en begeleid je.
Maar..... wil je meer? Dan moet je de controle uit handen geven en voluit voor Jezus kiezen.

Lukas 9:23-24 HTB
23-24 Daarna zei Hij tegen allen die bij Hem waren: "Wie bij Mij wil horen, moet zichzelf volledig onbelangrijk vinden. Hij moet iedere dag zijn kruis dragen en dicht bij Mij blijven. Want wie zijn leven opgeeft voor Mij, zal het redden. Maar wie zijn leven wil vasthouden, zal het verliezen.


(The Message)
23-24 Then he told them what they could expect for themselves: “Anyone who intends to come with me has to let me lead. You’re not in the driver’s seat—I am. Don’t run from suffering; embrace it. Follow me and I’ll show you how. Self-help is no help at all. Self-sacrifice is the way, my way, to finding yourself, your true self.


The Message is duidelijk: "You’re not in the driver’s seat—I am." Jesus is youre driver, the best that a men (or woman) can get!

 
Hieronder een klein stukje uit www.gold4life.org/
Voor een persoon die leefde in de eerste eeuw betekende het kruis maar één ding: De dood, op de meest pijnvolle en vernederende manier iemand ooit had kunnen denken! 
Toewijding aan Jezus betekent dagelijks je kruis op nemen en Hem volgen! Het kruisigen van je eigen verlangens, dromen, eigendommen, en je eigen ik, en misschien zelfs het verliezen van je eigen leven!

Het kruisigen van je eigen verlangens, etc is dus Jezus Full control geven. Als je kruis op neemt en Jezus volgt geef je Jezus dus Carte Blanche. Jezus neemt jouw plaats achter het stuur in.

Jij bent Barabas  

Maar wist je dat Jezus ieder zijn plaats wil innemen? Echt ieder z'n plaats, wat je ook gedaan heb?


25 Hij liet de man gaan die wegens oproer en moord gevangen was gezet en om wiens vrijlating ze hadden gevraagd, en leverde Jezus uit aan hun willekeur.

Barabas was een wreede moordenaar uit de tijd van Jezus. Pilatus lied het volk bepalen wie dood moest....... de wreede moordenaar Barabas of de onschuldige 'koning' Jezus van Nazareth.
Het volk schreeuwde dat Barabas vrij moeste en Jezus moest worden gedood.
Maar waarom, waarom mocht een moordenaar blijven leven en een onschuldige moet dood.
Als zelfs een wreede moordernaar mag blijven leven, dan geld dat zeker voor jou.
Hoe zou jij reageren als jij Barabas was en het volk schreeuwde om jouw vrijlating en dat een onschuldige jouw plaats inneemt?
Het volk wat nu schreeuwt voor jou vrijlating zijn alle christenen, een  grote groep (miljoenen) schreeuwt om jouw vrijlating. Bedenk eens wat er door je heen kan gaan als je werkelijk beseft dat miljoenen mensen om jou geven.
En weet je dat Jezus graag jou plaats inneemt? Met liefde zelfs!

Je bent een gevangene van je eigen leven, wil je dat blijven? Of mag Jezus jouw plaats innemen?
Durf jij de controle over je leven aan Jezus te geven?
Pak dan je kruis op.

Stap uit je auto en geef het stuur over aan Jezus en ga zelf op de bijrijder stoel zitten.


Geef de sleutels "Controle" aan Jezus
Jezus werd uitgeleverd en Barabas kwam vrij...........Jezus wordt uitgeleverd en JIJ komt vrij!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten