Bijbel tekst


Lukas 9:23 (HTB)
23-24 Daarna zei Hij tegen allen die bij Hem waren: "Wie bij Mij wil horen, moet zichzelf volledig onbelangrijk vinden. Hij moet iedere dag zijn kruis dragen en dicht bij Mij blijven. Want wie zijn leven opgeeft voor Mij, zal het redden. Maar wie zijn leven wil vasthouden, zal het verliezen.

Luke 9:23 (MSG)
23-24 Then he told them what they could expect for themselves: “Anyone who intends to come with me has to let me lead. You’re not in the driver’s seat—I am. Don’t run from suffering; embrace it. Follow me and I’ll show you how.
Self-help is no help at all. Self-sacrifice is the way, my way, to finding yourself, your true self.

Spreuken 3:5-6
5 Vertrouw op de HEER met heel je hart, steun niet op eigen inzicht.
6 Denk aan hem bij alles wat je doet, dan baant hij voor jou de weg.

Psalm 19:15
15 Ik bid tot U, HERE, dat alles wat ik zeg met mijn mond en denk in mijn hart, naar Uw wil mag zijn. HERE, U bent mijn rots en mijn bevrijder.


vrijdag 6 september 2013

Afwijzing


Hoe moet je omgaan met iemand die je (onbewust) verdrietig maakt.
Verdrietig door iets te zeggen wat waarschijnlijk niet zo bedoeld is.
Waarschijnlijk, ik weet het dus niet zeker.
Het komt te dichtbij om hierover in details te treden, deze blog is nl anoniem, niet alleen de schrijver maar ook de eventuele betrokkenen.

Maar waarom is mijn gevoel verdrietig?
Het raakt me omdat het via mijn dochter is gegaan, er is iets tegen mijn dochter gezegd wat op mijn betrekking had.
Aangezien het om mijn gevoel gaat en niet om mijn mening is er wat moeilijker om over te praten.
Want ja hoe ga je als man om met een gevoel dat iemand anders je niet mag, althans zo komt dat over.

Maar waarom doet dit dan pijn?
Vroeger voelde ik me vaak alleen en afgewezen, ik denk ook dan wel dat elke afwijzing daardoor zeer bij mij doet.
Vooral als het via mijn dochter gaat, aangezien een dan nog gevoeliger snaar wordt geraakt.

Maar ik moet niet vergeten dat Jezus mij nooit alleen laat en mij nooit heeft afgewezen.
Jezus zal mij nooit afwijzen, de pijn van afwijzing komt dus niet van Jezus.

Als christenen behoren we elkaars broers en zussen te zijn.
Eigenlijk wordt dus mijn vriendschappelijke broeder/zuster liefde afgewezen, ik wordt dus niet toegelaten als broer.
Heb ik een of meerdere fouten naar hem gemaakt? Maar als broer in Christus mag je toch fouten maken?

We zijn allemaal een onderdeel van het lichaam van Christus, we hebben elkaar dan toch altijd nodig? 
We kunnen dan toch niet zeggen: "ik mag jou niet" terwijl je elkaar nog geeneens echt kent.

Maar.... is mijn beeld van afwijzing niet gekleurd of vertroebeld? Aangezien ik door mijn eigen broers ben afgewezen en mijn vrouw door haar zus.

Jezus..... Is deze afwijzing vergelijkbaar of.............

Jezus wat zou U doen?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten