Bijbel tekst


Lukas 9:23 (HTB)
23-24 Daarna zei Hij tegen allen die bij Hem waren: "Wie bij Mij wil horen, moet zichzelf volledig onbelangrijk vinden. Hij moet iedere dag zijn kruis dragen en dicht bij Mij blijven. Want wie zijn leven opgeeft voor Mij, zal het redden. Maar wie zijn leven wil vasthouden, zal het verliezen.

Luke 9:23 (MSG)
23-24 Then he told them what they could expect for themselves: “Anyone who intends to come with me has to let me lead. You’re not in the driver’s seat—I am. Don’t run from suffering; embrace it. Follow me and I’ll show you how.
Self-help is no help at all. Self-sacrifice is the way, my way, to finding yourself, your true self.

Spreuken 3:5-6
5 Vertrouw op de HEER met heel je hart, steun niet op eigen inzicht.
6 Denk aan hem bij alles wat je doet, dan baant hij voor jou de weg.

Psalm 19:15
15 Ik bid tot U, HERE, dat alles wat ik zeg met mijn mond en denk in mijn hart, naar Uw wil mag zijn. HERE, U bent mijn rots en mijn bevrijder.


donderdag 2 oktober 2014

Het kruis, de Juk en het Leven 1



Het juk en het kruis zijn twee Bijbelse symbolen. Het kruis spreekt van het verlaten van de wereld voor Christus; het juk spreekt van het leren in de wereld van Christus. De een spreekt van het offer; de andere van het dienen. De leerling moet ze beide dragen; hij kan niet kiezen om een ​​te nemen en de andere te laten.


Lukas 9:23 (HTB)


23-24 Daarna zei Hij tegen allen die bij Hem waren: "Wie bij Mij wil horen, moet zichzelf volledig onbelangrijk vinden. Hij moet iedere dag zijn kruis dragen en dicht bij Mij blijven. Want wie zijn leven opgeeft voor Mij, zal het redden. Maar wie zijn leven wil vasthouden, zal het verliezen.



Neem je kruis op en volg mij................... 

STA OP! , VERMAN JEZELF! 
(laat je door niemand van de wijs brengen, zelf niet door jezelf of je gedachtes) 

VOLG MIJ!

Je hoeft jezelf niet voor de wereld te laten vernederen, te bewijzen of........
IK heb jou gekozen! Je bent Mijn uitverkorene.
Je offer is dus je oude leven los te laten, je oude gewoontes, gedachtes, gedragingen etc.
Je verlaat je eigen wereldtje voor de wereld van Jezus.
Take up youre cross and deny youre self. Neem je kruis op en zet jezelf helemaal opzij, maak jezelf nederig en dienend.
Deny youre self; bedenk eens dat jij met het kruis op je schouder door de straten van Jeruzalem sjokt, waarbij de omstanders je uitjoel, uitlacht, bespot en bespuugt... Je zal boos, woedend, aangedaan, angstig, verdrietig, etc. zijn. Kan je dit gevoel voor je halen?
En dat moet je helemaal los laten, klinkt bizar, dat klopt het klinkt bizar, maar wel noodzakelijk.
Want het gaat er niet om wat de wereld van jou denkt, vind of roept. Het gaat er om wat God van je vind.

Open je hart voor Jezus, doe het voor Jezus & jezelf; open jezelf!



 

 

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten