Bijbel tekst


Lukas 9:23 (HTB)
23-24 Daarna zei Hij tegen allen die bij Hem waren: "Wie bij Mij wil horen, moet zichzelf volledig onbelangrijk vinden. Hij moet iedere dag zijn kruis dragen en dicht bij Mij blijven. Want wie zijn leven opgeeft voor Mij, zal het redden. Maar wie zijn leven wil vasthouden, zal het verliezen.

Luke 9:23 (MSG)
23-24 Then he told them what they could expect for themselves: “Anyone who intends to come with me has to let me lead. You’re not in the driver’s seat—I am. Don’t run from suffering; embrace it. Follow me and I’ll show you how.
Self-help is no help at all. Self-sacrifice is the way, my way, to finding yourself, your true self.

Spreuken 3:5-6
5 Vertrouw op de HEER met heel je hart, steun niet op eigen inzicht.
6 Denk aan hem bij alles wat je doet, dan baant hij voor jou de weg.

Psalm 19:15
15 Ik bid tot U, HERE, dat alles wat ik zeg met mijn mond en denk in mijn hart, naar Uw wil mag zijn. HERE, U bent mijn rots en mijn bevrijder.


woensdag 27 maart 2013

Brug bouwen over je leven.



Psalmen 40.2-3

Gespannen keek ik uit naar de Heer, ik riep om hulp en hij heeft mij gehoord:
hij boog zich naar mij over en trok mij uit de put, uit het slijk en de modder.
Hij gaf mij grond onder de voeten, ik wankelde niet meer.



Je leven is net als een modder zee, nat,zwaar, glad, en met af en toe droge stukken.


Dit klinkt misschien vreemd, maar zo liet Jezus mij dit zien.

Deze zee heeft natuurlijk een begin en einde, namelijk je natuurlijke geboorte en je natuurlijke overlijden.
Tussen geboorte en overlijden kan je deze modder zee op diverse manieren bedwingen.
Namelijk:

  • Zelf er doorheen lopen, kruipend, zwoegen en zwetend.
  • Of met de hulp van Jezus.
Wat doet Jezus dan? Hoe kan Jezus je dan helpen?

Jezus liet aan mij zien dat wanneer je groeit in geloof je steeds meer brugdelen krijgt.
Je begint met een pilaar, vervolgens 2 totdat je complete brugdelen steeds aan gereikt krijgt die je voor in de modder plaatst. 
Op deze manier zal je uiteindelijk op de brug van Jezus deze modder zee (je leven) veilig bewandelen.
Natuurlijk zal je er een keer vanaf vallen, maar hoe verder je in je geloof zit hoe makkelijker je weer de brug verder kan bouwen.
Je valt dus niet meteen terug naar het begin zoals vaak met computer spelletjes wel het geval is.
En ook GAME OVER zal nooit voorkomen, Jezus zal nl altijd de juiste brugdelen aanreiken.

Je zal wel de brug moeten leren bouwen, dit gaat natuurlijk niet vanzelf, maar Jezus zal je daar bij helpen d.m.v. God's woord.

Iedereen heeft zijn eigen tempo, iedereen leert immers anders. Jezus zorgt er voor dat je altijd de juiste brugdelen in je eigen tempo aangereikt krijgt. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten