Bijbel tekst


Lukas 9:23 (HTB)
23-24 Daarna zei Hij tegen allen die bij Hem waren: "Wie bij Mij wil horen, moet zichzelf volledig onbelangrijk vinden. Hij moet iedere dag zijn kruis dragen en dicht bij Mij blijven. Want wie zijn leven opgeeft voor Mij, zal het redden. Maar wie zijn leven wil vasthouden, zal het verliezen.

Luke 9:23 (MSG)
23-24 Then he told them what they could expect for themselves: “Anyone who intends to come with me has to let me lead. You’re not in the driver’s seat—I am. Don’t run from suffering; embrace it. Follow me and I’ll show you how.
Self-help is no help at all. Self-sacrifice is the way, my way, to finding yourself, your true self.

Spreuken 3:5-6
5 Vertrouw op de HEER met heel je hart, steun niet op eigen inzicht.
6 Denk aan hem bij alles wat je doet, dan baant hij voor jou de weg.

Psalm 19:15
15 Ik bid tot U, HERE, dat alles wat ik zeg met mijn mond en denk in mijn hart, naar Uw wil mag zijn. HERE, U bent mijn rots en mijn bevrijder.


woensdag 20 maart 2013

Wie ben ik?



Who Am I? Wie ben ik?




Een mooie vraag om te stellen, wie ben ik?
Wie ben ik volgens God?

Gods beloved Son!!




Luisteren!

Je hebt:

  • Je eigen verhaal
  • Een verhaal van een ander persoon
  • God's verhaal.
Vaak denk ik dat mijn verhaal waarheid is, hierdoor probeer ik een ander dan ook van te overtuigen.
Vaak blijf ik daarmee doorgaan totdat ik gelijk krijg.
Maar mijn gelijk hoeft niet werkelijk waar te zijn.

Mijn gelijk geeft een vaak een negatief beeld bij andere, waarom?
Omdat ik mijn gelijk hun gelijk wil maken.

Hoe moet ik hier mee omgaan?

Ik moet leren andere aan te horen en daar een beeld van te vormen en vervolgens deze te vergelijken met mijn verhaal.
En op dat punt nader tot elkaar komen.

Nader tot elkaar komen is in een discussie eigenlijk wenselijk.
Dus mijn beeld is niet altijd waarheid, ook al voelt dat wel.

Hoe past God's verhaal hier dan in?
God wil geen onnodige discussies!
God wil geen ruzies.
Onze lieve Heer vind luisteren naar elkaar heel belangrijk!

Vandaag een ander punt bereikt, eens geluisterd naar kritiek, kritiek op mij.
Dus ik luister naar een waarheid van een ander!
Nee eigenlijk lied God mij luisteren naar de ander. God gebruikte de ander om mij iets te leren.
God is zo krachtig!!!

God wil laten zien wie je werkelijk bent!
God kan daarbij alles gebruiken.

Vanavond had mijn dochter weer een bui.
Ik kon weglopen of blijven, indien ik weg had gelopen waren de poppen aan het dansen gegaan.
Maar ik bleef, ik zag aan haar dat ze ergens mee zat, ze was ook moe wat logisch is want het was al half 9.
Toch vertelde ze het me niet, maar ik kon haar gevoel wel zien.

Jakobus 1:2-4

Het Boek (HTB)
Beste broeders, is uw leven vol moeilijkheden en verleidingen?
Wees dan maar blij; want als de weg ruw is, kan uw geduld groeien.
Laat uw geduld dus toenemen en probeer niet de problemen te ontlopen. Als uw geduld volgroeid is, zult u alles aankunnen en een sterk en zuiver karakter hebben.

De weg is inderdaad ruw, vol met obstakels. Maar deze obstakels zijn uitdagingen om deze op te ruimen.
En met de hulp van God gaat dit echt lukken.


Waarom lukt het wel met de hulp van God en niet op mijn eigen manier?
Omdat God mij gemaakt heeft en mijn handleiding zelf geschreven heeft.
Ik zelf een techneut, een techneut leest de handleiding altijd pas achteraf, leest inderdaad pas laat mijn handleiding.

Inhoud van mijn handleiding?
1 Regel en wel uit: Johannes 14:6 (HTB)
"Ik ben de weg, de waarheid en het leven", antwoordde Jezus, "Ik ben de enige weg tot de Vader.

Mijn handleiding bevat maar 1 regel, 1 regel!
Ongelofelijk .....

Waarom... waarom maar 1 regel??????

I'am the beloved son of God, just like you.

Ja ieder kind is Gods geliefde kind, zie Lukas 15:11-32
Whow... Whow!!!!!!!!!






Geen opmerkingen:

Een reactie posten