Bijbel tekst


Lukas 9:23 (HTB)
23-24 Daarna zei Hij tegen allen die bij Hem waren: "Wie bij Mij wil horen, moet zichzelf volledig onbelangrijk vinden. Hij moet iedere dag zijn kruis dragen en dicht bij Mij blijven. Want wie zijn leven opgeeft voor Mij, zal het redden. Maar wie zijn leven wil vasthouden, zal het verliezen.

Luke 9:23 (MSG)
23-24 Then he told them what they could expect for themselves: “Anyone who intends to come with me has to let me lead. You’re not in the driver’s seat—I am. Don’t run from suffering; embrace it. Follow me and I’ll show you how.
Self-help is no help at all. Self-sacrifice is the way, my way, to finding yourself, your true self.

Spreuken 3:5-6
5 Vertrouw op de HEER met heel je hart, steun niet op eigen inzicht.
6 Denk aan hem bij alles wat je doet, dan baant hij voor jou de weg.

Psalm 19:15
15 Ik bid tot U, HERE, dat alles wat ik zeg met mijn mond en denk in mijn hart, naar Uw wil mag zijn. HERE, U bent mijn rots en mijn bevrijder.


maandag 25 februari 2013

Hoe vaak luister ik echt? En dus met respect?

Hoe vaak luister ik echt? En dus met respect?

Hoe vaak luister je? Hoe vaak kijk je?
Kijken en luisteren met respect. De nood van iemand zien.
Zoals Boaz in het verhaal van Ruth Of zoals Jezus met de blinde bedelaar.
In beide gevallen wordt de nood van een ander gezien.

Met deze 2 voorbeelden in het achterhoofd nemen. Hoe vaak kijk ik als Boaz of als Jezus?
Hoe kan ik zo zijn?
Door dit soort teksten te bloggen krijg ik hier meer inzicht in.
Iedereen kan zo zijn, ook ik.
Het bloggen geeft mij niet alleen inzicht maar het help me ook groeien, groeien in het kijken en luisteren, groeien in het begrijpen.

God heeft met mij een plan, dat weet ik zeker.
God wil dat ik eerst goed naar Hem ga luisteren en naar Hem ga kijken. God wil dat ik zijn plan ga zien en begrijpen.
Om te leren God's plan te begrijpen en God te leren kennen heeft God mij met deze "Blog" de mogelijkheid gegeven.

Hoe vaak luister ik? Hoe vaak kijk ik? Door met bloggen door te gaan, steeds meer!

Het is gewoon gaaf om dit mee te maken en te ervaren.

Luisteren en kijken, het blijft belangrijk om net dat beetje meer te zien en te horen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten