Bijbel tekst


Lukas 9:23 (HTB)
23-24 Daarna zei Hij tegen allen die bij Hem waren: "Wie bij Mij wil horen, moet zichzelf volledig onbelangrijk vinden. Hij moet iedere dag zijn kruis dragen en dicht bij Mij blijven. Want wie zijn leven opgeeft voor Mij, zal het redden. Maar wie zijn leven wil vasthouden, zal het verliezen.

Luke 9:23 (MSG)
23-24 Then he told them what they could expect for themselves: “Anyone who intends to come with me has to let me lead. You’re not in the driver’s seat—I am. Don’t run from suffering; embrace it. Follow me and I’ll show you how.
Self-help is no help at all. Self-sacrifice is the way, my way, to finding yourself, your true self.

Spreuken 3:5-6
5 Vertrouw op de HEER met heel je hart, steun niet op eigen inzicht.
6 Denk aan hem bij alles wat je doet, dan baant hij voor jou de weg.

Psalm 19:15
15 Ik bid tot U, HERE, dat alles wat ik zeg met mijn mond en denk in mijn hart, naar Uw wil mag zijn. HERE, U bent mijn rots en mijn bevrijder.


dinsdag 26 februari 2013

Spiegelbeeld




Mooie tekst van de Visjes posters, maar wat betekent dit voor mij?
Zoals iedereen kijk ik s'morgens ook in de spiegel, bijvoorbeeld om te scheren of mijn haren te kammen.
Maar nooit kijk ik eigenlijk verder dan dat in de spiegel.

Ik kijk eigenlijk nooit in de spiegel met het idee of de visie wie staat daar nu.
Nooit met het idee wie is die man, waar ik naar kijk.
Een spiegel is voor mij een spiegel, niets bijzonder dus.

Maar "visje" denkt er anders over, "Ik zag vanmorgen de liefde van God in de spiegel"?
Zie je jezelf als een blij en gelukkig persoon? een persoon die gered is? Hou je van die persoon?
   M.a.w. zie je de liefde van God in de spiegel?

2 Korintiërs 5: 17

17 Want wie één is geworden met Christus, is een nieuwe schepping. Het oude is voorbij, het nieuwe is gekomen.


2 kor 5:17 zegt  dus als je een ben met Christus ben je dus nieuw, dus zie je je nieuwe "Ik" in de spiegel? Zie je de liefde van Christus?



Kijk eens wat vaker in de spiegel van de .......... is een veel voorkomend slogan, maar maak daar eens "Kijk eens wat vaker naar je spiegelbeeld"
Sta eens stil bij jouw spiegelbeeld en denk dan eens aan 2 kor. 5:17;
Zie je nu die liefde?









Geen opmerkingen:

Een reactie posten