Bijbel tekst


Lukas 9:23 (HTB)
23-24 Daarna zei Hij tegen allen die bij Hem waren: "Wie bij Mij wil horen, moet zichzelf volledig onbelangrijk vinden. Hij moet iedere dag zijn kruis dragen en dicht bij Mij blijven. Want wie zijn leven opgeeft voor Mij, zal het redden. Maar wie zijn leven wil vasthouden, zal het verliezen.

Luke 9:23 (MSG)
23-24 Then he told them what they could expect for themselves: “Anyone who intends to come with me has to let me lead. You’re not in the driver’s seat—I am. Don’t run from suffering; embrace it. Follow me and I’ll show you how.
Self-help is no help at all. Self-sacrifice is the way, my way, to finding yourself, your true self.

Spreuken 3:5-6
5 Vertrouw op de HEER met heel je hart, steun niet op eigen inzicht.
6 Denk aan hem bij alles wat je doet, dan baant hij voor jou de weg.

Psalm 19:15
15 Ik bid tot U, HERE, dat alles wat ik zeg met mijn mond en denk in mijn hart, naar Uw wil mag zijn. HERE, U bent mijn rots en mijn bevrijder.


dinsdag 19 februari 2013

Verandering van inzicht

Door met deze blog bezig te zijn merk ik verandering in mijn leven, maar ook in inzicht.

Inzicht in wie ik bent en waar ik sta.

De obstakel / berg waar ik voor sta is te begrijpen door mijzelf te begrijpen.

Het "obstakel / berg" is je oude leven.
Je oude leven kan je begrenzen, waardoor dit een obstakel / berg is gaan worden.
Daarom is het belangrijk inzicht te krijgen in je oude leven.

Het is om in militaire termen te praten, belangrijk je vijand te kennen om hem te verslaan.
Het leger gebruikt niet voor niets verkenners.
Het leger maakt uit die verkenners informatie een plan om deze vijand te verslaan.

Als Christen moet je ook weten wie je bent om te kunnen groeien.

Je moet je obstakel(s) / berg(gen) kennen en te herkennen om in gebed God de juiste weg te kunnen vragen om de obstakel / berg te kunnen "verplaatsen".

"Verplaatsen" is dus verwijderen, work-around, acceptatie, afbreken en/of verplaatsen.

Pas dan ben je klaar om op pad te gaan en de overige hindernissen in het leven aan te kunnen.
Je hebt immers de grootste obstakel / berg dan al opgeruimd en achter je gelaten.


Marcus 11:22-24
2Jezus zei tegen hen: ‘Heb vertrouwen in God. 23 Ik verzeker jullie: als iemand tegen die berg zegt: “Kom van je plaats en stort je in zee,” en niet twijfelt in zijn hart, maar gelooft dat gebeuren zal wat hij zegt, dan zal het ook gebeuren. 24 Daarom zeg ik jullie: alles waarom jullie bidden en vragen, geloof dat je het al ontvangen hebt, en je zult het krijgen.


MatteĆ¼s 17:19-20
19 Later kwamen de leerlingen naar Jezus toe. Eenmaal met hem alleen vroegen ze: ‘Waarom konden wij die geest niet uitdrijven?’ 20 Hij antwoordde: ‘Vanwege jullie gebrek aan geloof. Ik verzeker jullie: als jullie geloof hebben als een mosterdzaadje, dan zullen jullie tegen die berg zeggen: “Verplaats je van hier naar daar!” en dan zal hij zich verplaatsen. Niets zal voor jullie onmogelijk zijn.’


Op dit moment ben ik deze obstakel / berg aan het verkennen, herkennen en te observeren.
Daarnaast ben ik de wegen die ik, via God, ontdekt heb proberen "mbv gebed" te bewandelen.
Wegen die deze obstakel kunnen "verplaatsen" 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten