Bijbel tekst


Lukas 9:23 (HTB)
23-24 Daarna zei Hij tegen allen die bij Hem waren: "Wie bij Mij wil horen, moet zichzelf volledig onbelangrijk vinden. Hij moet iedere dag zijn kruis dragen en dicht bij Mij blijven. Want wie zijn leven opgeeft voor Mij, zal het redden. Maar wie zijn leven wil vasthouden, zal het verliezen.

Luke 9:23 (MSG)
23-24 Then he told them what they could expect for themselves: “Anyone who intends to come with me has to let me lead. You’re not in the driver’s seat—I am. Don’t run from suffering; embrace it. Follow me and I’ll show you how.
Self-help is no help at all. Self-sacrifice is the way, my way, to finding yourself, your true self.

Spreuken 3:5-6
5 Vertrouw op de HEER met heel je hart, steun niet op eigen inzicht.
6 Denk aan hem bij alles wat je doet, dan baant hij voor jou de weg.

Psalm 19:15
15 Ik bid tot U, HERE, dat alles wat ik zeg met mijn mond en denk in mijn hart, naar Uw wil mag zijn. HERE, U bent mijn rots en mijn bevrijder.


zondag 17 februari 2013

"Ik" Gedrag deel : 1

"Ik" Gedrag : Je eigen boven alles zetten, je eigen beter vinden dan een ander, enz.




"Ik" Gedrag; waarom is dat, waarom doe ik dat?

Waarom is "Ik" zo belangrijk voor mij?
Wat gaat er in mij om bij het "Ik" Gedrag?

Is het onzeker, is het jaloezie, is het een combinatie van deze 2?

"Ik" Gedrag is niet volgens Gods woord, er staat immers in:
 Mattheus 22:36-40
36 
‘Meester, wat is het grootste gebod in de wet?’ 37 Hij antwoordde: ‘Heb de Heer, uw God, lief met heel uw hart en met heel uw ziel en met heel uw verstand. 38 Dat is het grootste en eerste gebod. 39 Het tweede is daaraan gelijk: heb uw naaste lief als uzelf. 40 Deze twee geboden zijn de grondslag van alles wat er in de Wet en de Profeten staat.’

Als je je naaste lief heb als jezelf heb je geen "Ik" Gedrag!

Mattheus 7:12
12 Behandel anderen dus steeds zoals je zou willen dat ze jullie behandelen. Dat is het hart van de Wet en de Profeten.

Een hele belangrijke regel Mat 7:12; dat zou je moeten gebruiken ipv "Ik"

"Ik" is heel negatief en zelfzuchtig, beter is dus te kiezen voor Jezus en dus voor onderstaand figuur te kiezen:


Dit geeft veel meer liefde in je leven!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten